人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Kori's profil & Title information~いつも何度でも~always with me

7月7日のコリさんとその仲間たち~のコンサート~チラシ裏面の文章です~
英文、日本文両方を印刷する予定なので、訳に苦労しています
日本語と英語の表現や伝えたいこと十分ではないのですが・・・
これでいこうかな???
お時間のあるときにでも読んでご意見頂けると嬉しいです。 

Kori's profil & Title information~いつも何度でも~always with me

コリ・ルミスは置戸町の英語補助助手です。彼女はアメリカ合衆国ワシントン州のパシフィックルテール大学において声楽と音楽を学び学士号を取得しました。 彼女は音楽すべてが大好きです。現在はピアノ・歌・箏・和太鼓・詩舞を楽しんでいます。また、それらを色々な人と共に楽しみたいと熱い心を持っています。彼女は、 仕事に励むかたわら、コンサートの準備を進めてきました。色々な仲間と音楽を奏で、それらをこのコンサートに来て下さった人と共に楽しむ、そんなコンサートにしたいとコリは思っています。
私が日本を知るきっかけとなった最初の体験は子供の頃に「となりのトトロ」を見たことでした。それ以来、ジプリ映画が大好きになり、私はいつも日本に興味を持つようになりました。「いつも何度でも」の歌詞は、私が置戸で過ごした時間について、私がどのように思っているかが描かれています。 日本に住んでいる友達を作り、文化を学ぶことは何時も私の夢でした。その夢が実現し私は沢山の素晴らしい体験をしました。その夢が叶ったことに私自身が驚いています。私は素晴らしい体験とともに沢山の幸せな思い出を作りました。私は皆さんが私に与えてくれたやさしさにとても感謝しています。悲しいことですがあと少しでお別れの時がやってきます。私の心の中に日本で過ごした時間は何時も特別な場所にあります。また、置戸で過ごした思い出は何時も私の心と共にあります。
Kori Loomis is currently Oketo town’s Assistant English Teacher. She is from Seattle, Washington in America. She studied music at Pacific Lutheran University, where she received a Bachelor of Music in Vocal Performance. In addition to singing and playing koto, Kori also enjoys playing piano, playing taiko, and dancing shibu. Kori loves music very much and is very excited to share her passion for music with you. She has been working very hard to prepare this concert and hopes you will come watch. It has been an enjoyable experience to prepare and Kori hopes you will enjoy it too.
One of my first experiences with Japan was watching 「My Neighbor Totoro」when I was a child. Since then, I have always had an interest in Japan and loved watching Ghibli films. 「Itumo Nandodemo」 portrays how I feel about my time spent in Oketo. Living in Japan, making friends, and learning about the culture has always been a dream of mine. Realizing that dream has been amazing. I have had many wonderful experiences and made many happy memories. I am so thankful for the kindness you all have shown me. Sadly, my time here has come to an end, but because of you Japan will always have a special place in my heart. My happy memories of Oketo will be always with me.
by christy-03 | 2012-06-06 11:09 | つれづれ日記
<< 英語でOKOTO~74~95 お誕生日~ >>